Felanmälan via Internet: Klicka här så kommer Ni direkt till HSB felanmälan där Ni fyller i de formulär som kommer upp på skärmen. Viktigt att Ni fyller i all uppgifter och att Ni anger Ert lägenhetsnummer samt hur man kan nå Er. Upptäcker du fel i lägenheten eller fastigheten, t ex stopp i avloppet, el-fel eller trasiga lampor i trapphus, kontakta felanmälan. När vi har fått din felanmälan kontaktar vi en fastighetsskötare som hjälper till att åtgärda felet. Fel i lägenheten som är bostadsrättshavarens ansvar bekostas av boende. Fel i hyreslägenheter bekostas av bostadsrättsföreningen, om ej annat avtalats.
Vid felanmälan : Lämnas uppgift om namn, adress och telefonnummer dagtid samt felets art. Anmälan till Larmcentralen: får bara ske i nödläge på icke arbetstid, när hjälp ej kan vänta till följande arbetsdag. Ex. vid risk för vattenskador. Måste du anlita larmjouren, uppge då följande:
- Varifrån larmet kommer: gatuadress med nummer och våningsplan.
- Vem som ringer: Personnamn och telefonnummer som kan motringas.
- Aktuellt fel: Kan felet ej anges exakt, tala då om vad ni sett.
Felanmälan
Fastighetsskötarna Tele: 578 775 50
Larm, OBS: Endast nödläge
Larmjour (SLB) Tele : 695 00 00
Allmänt behov av polishjälp
Västerortspolisen Tele : 010-56 30 305
Felamälan ( mera info )
Servicecenter Tele : 010-442 11 00
Svenska Störningsjouren eller bevakningsföretaget SOB
telefon 08 – 519 315 21
Vid störningar och skadegörelse kontakta Störningsjouren som vid behov förmedlar larm till SOB